Problemen bij Proximus nog niet volledig opgelost
Foto: BELGA

Telecomoperator Proximus kampte maandag en dinsdag met technische problemen. Het bedrijf voorziet een compensatie voor de klanten, maar niet alle problemen lijken volledig van de baan.

Verschillende klanten ondervinden nog steeds problemen met televisie of internet. Dat laten ze weten via sociale media. Volgens Proximus is het geen algemeen probleem meer, en kunnen de klanten terecht bij de helpdesk van het bedrijf of via de sociale mediakanalen van het bedrijf hun vragen stellen. De problemen zijn volgens Proximus vaak van de baan bij een heropstart van de modem en decoder.

Compensatie

Maandag ontstond de storing door een panne, waardoor nagenoeg alle klanten problemen ondervonden. Dinsdag waren de naweeën nog niet opgelost.

‘In de nasleep van de panne werd vanochtend instabiliteit vastgesteld bij verschillende interne applicaties’, verduidelijkt Margot. ‘Dat had gevolgen voor de commerciële website en de sms-dienst. Die problemen zijn nu van de baan.’

De klanten krijgen een compensatie voor de problemen. ‘Klanten kunnen twee weken gratis genieten van de drie betalende tv-bundels. Ze kunnen dan kiezen tussen voetbal, kids of films en series.’ Wanneer de compensatie start of hoe die verder wordt uitgewerkt, is nog niet duidelijk. Gebruikers zullen op hun toestel een melding ontvangen.