Check-inproblemen Brussels Airlines opgelost
Themabeeld Foto: AFP
Donderdagvoormiddag waren op Brussels Airport ontstaan bij de check-in van Brussels Airline-vluchten, door een probleem met de software van IT-dienstverlener Amadeus. Maar die zijn nu opgelost.

Brussels Airlines onvervond donderdag tot omstreeks 16 uur hinder van het softwareprobleem bij IT-dienstverlener Amadeus. Alle passagiers moeten manueel ingecheckt worden, zegt woordvoerster Kim Daenen, wat wachtrijen tot gevolg had. Brussels Airlines riep passagiers op om zoveel mogelijk online in te checken. Dat systeem werkte wel.

De software van Amadeus zou door zowat 125 luchtvaartmaatschappijen wereldwijd gebruikt worden. Onder meer Air France-KLM, Lufthansa, British Airways, Qantas, Vueling en Amerikaanse maatschappijen melden donderdag problemen. Volgens Britse en Amerikaanse media zorgt het softwareprobleem voor ‘chaos’ op tal van luchthavens wereldwijd, zoals Londen, Parijs, Singapore, Johannesburg, Zurich, Melbourne en Washington DC.

Intussen werken de check-insystemen van Brussels Airlines weer zoals normaal. 'De wachtrijen zijn bijna weg', laat Daenen nog weten.