Bpost neemt Bubble Post over
Bubble Post is gespecialiseerd in het leveren van pakjes op een milieuvriendelijke manier; Foto: rr

De fietskoeriers van Bubble Post rijden voortaan onder de vlag van Bpost. De Gentse start-up is gespecialiseerd in het leveren van pakjes op een milieuvriendelijke manier en moet het netwerk van Bpost versterken.

Bpost heeft maandag een akkoord gesloten om de ecologische pakjesleverancier Bubble Post over te nemen. Bpost was al even aan het onderhandelen met de Gentse start-up (DS 7 juli) en wil met de overname het netwerk van haar dochteronderneming Citydepot versterken, luidt het in een mededeling. Bubble Post en Citydepot zullen samenwerken in steden zoals in Gent, waar beide spelers samenwerken binnen het stadsdistributieplatform.

Een overname van Bubble Post past in de groeistrategie van Bpost. De Gentse start-up is gespecialiseerd in het leveren van pakjes op een milieuvriendelijke manier. Met cargofietsen en gekoelde bakfietsen kan Bubble Post in de stadscentra snel en makkelijk de laatste kilometers van het pakje voor zich nemen. Door de sterke opmars van e-commerce wordt net die pakjesmarkt steeds belangrijker voor Bpost, terwijl de klassieke brievenpost al jaren krimpt.

Bereide maaltijden

Behalve ervaring in duurzame stadsdistributie brengt Bubble Post heel wat kennis mee van gekoeld transport voor onder meer horecagroothandels en de levering van bereide maaltijden.

‘We willen een toonaangevende speler zijn in België voor pakjes en daarnaast is het onze ambitie om onze activiteiten binnen de duurzame en koude logistieke keten fors uit te breiden in ons land en in Nederland. De acquisitie van Bubble Post past perfect binnen die strategie’, zegt Koen Van Gerven, ceo van Bpost.

‘Bubble Post kijkt ernaar uit om onder de vleugels van Bpost verder te groeien. Onze medewerkers schrijven graag mee aan een volgende boeiend hoofdstuk van de toekomst van onze beide bedrijven’, besluit Marc Morioux, ceo van Bubble Post.

Morioux nam als ceo de fakkel van medeoprichter Benjamin Rieder over bij Bubble Post. Hij heeft de structuur van het bedrijf grondig veranderd, waarbij hij meer top-down aanstuurt en focust op kostenefficiëntie.