“Via bol.com vinden we klanten die we anders nooit zouden bereiken”
Yves Van Gindertaelen, gedelegeerd bestuurder van Rombouts Neyrinck & Co nv – Penworld. Foto: bol.com
Naast de privéshopper vindt ook de zakelijke koper steeds vlotter zijn weg online. Rombouts Neyrinck & Co nv – Penworld, specialist in kantoor- en schrijfartikelen, speelt in op deze evolutie met een eigen webshop én het verkoopplatform op bol.com. Bol.com beschikt over een aparte categorie ‘Kantoor en school’, wat Rombouts heel wat nieuwe klanten oplevert.
Artikel aangeboden door bol.com.

Rombouts Neyrinck & Co nv – Penworld verdeelt ongeveer 25.000 kantoor- en schrijfartikelen. Dat aanbod varieert van de klassieke ordner of de obligate nietjesmachine tot printers en grote papiervernietigers. “Wij zijn een echte onestopshop: het soort webshop waar je je papiervoorraad aanvult en tegelijk wc-papier en cola inslaat omdat die toevallig net op zijn”, vertelt gedelegeerd bestuurder Yves Van Gindertaelen. “Klanten hoeven geen drie verschillende winkels te bezoeken, wij leveren alles in één grote bestelling. Dat is een enorm pluspunt.”

België en Nederland

“Ik geloof dat wij een van de eerste Belgische webwinkels waren die contact hebben gezocht met bol.com. We genieten grote naambekendheid in het Antwerpse, maar veel minder daarbuiten. Bol.com biedt een mooi bijkomend verkoopkanaal waarmee we klanten kunnen aanspreken die we anders niet of veel moeilijker zouden bereiken. Bovendien leveren we nu zowel in België als in Nederland, uiteraard even snel. Dat biedt voordelen voor de zakelijke klant.” Handig om te weten voor Belgische bedrijven is dat bol.com werkt vanuit Nederland, maar automatisch de btw verlegt.

Groot vertrouwen

De naambekendheid van bol.com is een gigantische troef, maar zeker niet de enige. Ook het vertrouwen in het platform is groot. “Nog maar weinig mensen aarzelen om te winkelen via bol.com. Het grote publiek weet dat de site doet wat ze belooft. We merken ook dat de ene verkoop de andere triggert. Mensen die privéaankopen doen, snuffelen nog snel even rond als ze ook voor het bedrijf spullen nodig hebben. Kantoormateriaal wordt nu eenmaal gemakkelijk online besteld”, stelt Yves vast.

Omzet blijft stijgen

Bol.com vermeldt telkens onze naam wanneer hun klanten kantoorspullen van Rombouts bestellen. Word je niet ‘ontdekt’ op bol.com, dan blijf je als bedrijf haast virtueel onzichtbaar. Voorlopig bestaan onze bol.com-klanten hoofdzakelijk uit particulieren. Ons zakelijk cliënteel plaatst nu eenmaal grote orders, terwijl op bol.com vaker kleine(re) aankopen worden gedaan. Toch hopen we het aandeel zakelijke klanten in de toekomst gradueel te verhogen. Bol.com doet hier ook marketinginspanningen voor. De snelle leveringstijd, de gratis retourmogelijkheden en de speciale bedrijfsaccount van bol.com zijn maar enkele voordelen waar de webshopper – zowel zakelijk als privé – zelden naast kijkt. Geen wonder dat onze omzet via bol.com jaar na jaar stijgt.”

Wil je meer weten over zakelijk verkopen via bol.com? Klik hier