Arcade Fire roert zich in T-shirt-oorlog
Dat succesband Arcade Fire dinsdagavond op een concert in Londen T-shirts verkocht met foto’s van Kendall Jenner, weggemoffeld onder het Everything now-logo van de band was niet zomaar een folietje van het diensthoofd merchandising.

Het shirt was een ­tegenzet in de oorlog die dezer dagen woedt tussen de muziekwereld en reality- en Instagramsterren Kendall en ­Kylie Jenner. De twee hadden vorig weekend een T-shirtlijn uitgebracht met daarop iconische foto’s van Pink Floyd, Tupac, Notorious B.I.G. en Ozzy Osbourne. Daarboven hadden ze foto’s van zichzelf gemonteerd. Prijskaartje: liefst 125 dollar.

De reacties op sociale media en vanuit de muziek­wereld ­waren vernietigend. De Jenners kropen door het stof en haalden hun T-shirts van de markt. De tegenzet van Arcade Fire ging onder triomfkreten de wereld rond. De T-shirts kostten 25 dollar en de winst ging, zo meldde het bijbehorende bordje, naar liefdadigheid. Een collector’s item dus.