Signaalherkenning bij jongeren met psychische problemen
Foto: Photo News

Te Gek!? lanceert dit najaar een grote nieuwe campagne onder het motto ‘signaalherkenning bij psychische problemen’. De muzikanten Selah Sue en Guy Swinnen zijn meter en peter van het initiatief.

De campagne wil volgens Marc Hellinckx van Te Gek!? mensen bewust maken van de belangrijkste signalen die aangeven dat het niet goed gaat met iemand en dat die er ook zelf iets aan kan doen. Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) trapt de nieuwe campagne op 28 augustus af tijdens de 23ste Belcanto Classic in Westouter. Bedoeling is dat na de opstart dit najaar het project nog jaren doorloopt. Het is een samenwerking met het Vlaams Expertisecentrum Suïcidepreventie (VLESP) en de Vlaamse Vereniging voor Geestelijke Gezondheid (VVGG) 

Te Gek!? neemt al sinds meer dan een decennium initiatieven om geestelijke gezondheidsproblemen in de media en bij het grote publiek bespreekbaar te maken. In de praktijk wordt er immers amper over gepraat terwijl één op de vier personen in ons land ermee te maken krijgt. Te Gek?! gebruikt allerlei kanalen zoals cd’s, concerten, muzikale en literaire tournees, tv-reportages, lessenpakketten, krantenkaternen of de infomobiel. Het betreft een project van de vzw Sint-Annendael Grauwzusters uit Diest. 

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig