Amazon verwerft uitzendrechten American football-competitie
Foto: AFP

Amazon zal vanaf volgend seizoen de donderdagavondmatchen van de National Football League (NFL), de American football-competitie van de Verenigde Staten, uitzenden. Dat heeft een woordvoerder van het Amerikaans e-commercebedrijf woensdag bekendgemaakt. Amazon betaalt voor de uitzendrechten van de tien wedstrijden vijftig miljoen dollar.

Naast de core business van Amazon, het investeren in films en documentaires, richt de gigant zich de laatste tijd steeds meer op de uitzendrechten van sportwedstrijden. Zo is Amazon sinds vorig jaar de partner van de Bundesliga, de Duitse voetbalcompetitie. Ook zou het bedrijf volgens de Amerikaanse pers geboden hebben op de rechten van de erg populaire Amerikaanse basketbalcompetitie NBA, maar voorlopig zonder succes.

De in Amerika erg gemediatiseerde NFL gaat de laatste jaren volop op zoek naar manieren om ook in de rest van de wereld voet aan grond te krijgen. Zo ging de League eerder al een partnerschap aan met de sociale netwerk-site Twitter en het internetbedrijf Yahoo!

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig