Ze hebben bij Vogue niet alleen oog voor de bekende Belgische ontwerpers, maar ook voor onze jonge, frisse labels zoals Léo. Toevallig ontdekt op Instagram, krijgt het label meteen een lofzang op de website van het modemagazine. De komende wintercollectie, geïnspireerd op budgetluchtvaartmaatschappijen zoals Ryanair, valt in de smaak.
Die houdt het midden tussen fashion en het comfort van athleisure wear en beschikt over grappige accenten zoals een nekkussentje (met prints van de Belgische studio Uber and Kosher) dat ook dienst kan doen als clutch. 'We houden ons aan een verhaal, maar willen er ook iets actueels aan toevoegen waarmee mensen zich kunnen vereenzelvigen', vertelde de 30-jarige Derksen aan Vogue.
Het modeblad vergelijkt de ‘goede versus slechte smaak in looks die kloppen’ met het lef van eigenzinnige merken zoals Vetements en vermeldt dat artiesten al voor haar stuks zijn gevallen. Zo werd de Deense zangeres MØ al in een Léo-outfit gespot. Waarom Leonneke ervoor kiest om haar collecties in ons land te laten maken? 'Ik wilde na stages in Parijs echt terug naar een rustigere plek om mezelf volledig toe te spitsen op mijn merk', klinkt het. Een Belgisch product om trots op te zijn, quoi.