Moederbedrijf Louis Vuitton vindt (eindelijk) weg naar e-commerce
Catwalkshow Louis Vuitton op de afgelopen modeweek in Parijs Foto: Photo News

De Franse luxegroep Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) - dat verschillende grote modenamen zoals Louis Vuitton, Dior, Fendi, Céline en Givenchy in zijn portefeuille heeft zitten - zou nog deze maand een eigen webshop lanceren waar al hun zeventig merken worden aangeboden.

Grote modehuizen hebben in tegenstelling tot de consument nog niet echt hun weg gevonden in de digitale wereld en daar konden spelers zoals Net-a-Porter en Farfetch lang van profiteren. Al mogen ze daar nu beginnen vrezen, want de Franse luxegroep LVMH zou in maart zijn eigen verkoopsplatform lanceren, zo schrijft de Financial Times.

Al hun zeventig merken zouden op één website worden aangeboden, weliswaar als onderdeel van het Franse luxewarenhuis Le Bon Marché, dat een dertigtal jaar geleden werd opgekocht door LVMH. Het bedrijf van Bernard Arnault wil het nieuws voorlopig noch bevestigen noch ontkennen.

Het zou niet de eerste keer dat LVMH zijn merken digitaal groepeert: in 2000 lanceerde het eLuxury, maar die website werd negen jaar later opgedoekt omdat een aantal merken een eigen digitaal verhaal wilden schrijven. Klanten van luxegoederen kochten hun producten lange tijd nog het liefst in een winkel, maar het percentage onlineverkoop is de laatste jaren gevoelig gestegen.