Boy George springlevend in campagne voor Dior
Foto: photonews

Het voordeel van creatief directeur te zijn bij een groot label? Je kan je eigen helden vragen om te poseren met je kleding. Zo kreeg Kris Van Assche zijn jeugdidool Boy George voor de lens voor Dior Homme.

‘Ik heb met deze campagne geprobeerd om te vertalen waar Dior Homme dit seizoen voor staat. Het gaat om muziek, om cinema, om mode... Het draait rond een bepaalde herinnering die ik heb van de jaren tachtig, die ook in 2017 erg relevant aanvoelt’, vertelde Van Assche aan Women’s Wear Daily.

‘Toen ik klein was, was Boy George een van de eersten die naar buiten kwam met de boodschap dat anders zijn helemaal oké is. Hij had zo’n grote invloed op mijn generatie. Dat idee van vrijheid en rebels zijn, is altijd bij mij blijven hangen.’

De Britse zanger krijgt in de campagne het gezelschap van drie andere mannen, zijnde de Amerikaanse acteur Rami Malek (die binnenkort Freddie Mercury van Queen zal vertolken in een nieuwe biopic), het Russische model Ernest Klimko en de Amerikaanse rapper A$AP Rocky, die vorig seizoen ook al mocht aantreden.

De foto’s zijn opnieuw het werk van de Belgische fotograaf Willy Vanderperre, terwijl Olivier Rizzo de styling verzorgde. Samen met de nieuwe campagne wordt ook de eigen Instagramaccount van Dior Homme gelanceerd.