Zag u al de fout in de Jupilerreclame?

Zijn kapsel, zijn goal tegen Zweden, zijn tattoo van een roos in de hals. Rode Duivel Radja Nainggolan staat volop in the picture. Maar in een Jupiler-campagnefoto ontbreekt de roos. ‘De foto werd in november gemaakt, voor hij de tattoo liet plaatsen.’

U vindt ze mooi of afschuwelijk – smaken verschillen – maar je kunt er niet naast kijken: de grote tatoeage van een roos in de hals van Rode Duivel Radja Nainggolan. Maar er is geen spoor van te bekennen op de foto van de speler op de grote Jupiler-advertentie, die u mogelijk ook in De Standaard zag. En dat op een moment dat de man de held van de natie is, na zijn verlossend doelpunt in de match tegen Zweden.

Zag u al de fout in de Jupilerreclame?
Radja, met roos, na zijn goal tegen Zweden. Foto: AFP

Is de tattoo discreet met Photoshop weggewerkt wegens wat te onsmakelijk voor een deel van het brede publiek? ‘Helemaal niet’, zegt Korneel Warlop, woordvoerder van AB InBev, de brouwer van Jupiler. ‘We hebben de foto’s al gemaakt in november van vorig jaar. En toen had Nainggolan die tatoeage nog niet.’ De tattoo-gekke voetballer van AS Roma toonde de roos voor het eerst aan de wereld tijdens de oefeninterland tegen Portugal, eind maart.

‘Deze reclamecampagne is erg belangrijk voor ons vandaar dat de timing strak was en we er vroeg mee moesten beginnen’, zegt Warlop. ‘We hebben onze campagne al in februari gelanceerd, als eerste grote sponsor van de Rode Duivels.’

AB InBev zit er niet echt mee verveeld dat er een achterhaalde foto – want er is ook een versie met de geblesseerde Vincent Kompany – in de campagne figureert. ‘Wat voor ons telt, is dat we aanwezig zijn,’ aldus Warlop.

Jupiler is al een kwarteeuw met voetbal en de Rode Duivels verbonden.