Klant eist 4,4 miljoen euro schadevergoeding van Starbucks
Foto: REUTERS

Een Amerikaanse vrouw beschuldigt de koffiegigant ervan dat er te veel ijsblokken in het gamma gekoelde dranken zitten.

Stacy Pincus van Illinois was bijzonder misnoegd toen ze enkele ijskoffies en andere drankjes op basis van ijs bestelde bij Starbucks. Telkens vond ze naar eigen zeggen te veel ijsblokken in haar beker. Dat terwijl Starbucks prat gaat op verschillende formaten van bekers die een specifieke hoeveelheid vloeistof bevatten. Zo zit er in het Grande-formaat altijd 454 milliliter drank.

Pincus haalde de ijsblokken uit haar drank en ontdekte ‘dat er nog maar de helft van overbleef’. De vrouw eist een schadevergoeding wegens ‘misleidende reclame’. Alles bij elkaar zou de keten haar 4,4 miljoen euro (5 miljoen dollar) boete moeten betalen.

Starbucks reageerde verrast op de schadeclaim: ‘Onze klanten beseffen perfect dat ijskoffies en andere ijsdranken op basis van... ijs gemaakt zijn. Desalniettemin maken we de drank graag opnieuw indien de klant niet tevreden is.’