Het Belgische productiehuis Caviar heeft de Nederlandse band 'De Jeugd van Tegenwoordig' kunnen strikken voor een nieuwe reclamespot van de Nederlandse telecomaanbieder TELE2. Onder het mom ‘Ook ouderen kunnen overweg met hedendaagse techniek’ werden de leden van de muziekgroep 40 jaar ouder gemaakt.

We moeten niet denken dat ouderen geen gebruikmaken van moderne technologieën, zoals smartphones en tablets. Ook gepensioneerden consumeren mobiele data, net zoveel als jongeren. Dat is de boodschap die het telecombedrijf TELE2 wil meegeven in hun nieuwe reclamespot.

De muziekgroep ‘De Jeugd van Tegenwoordig’, die voor de gelegenheid werd omgedoopt tot ‘De Ouderen van Tegenwoordig’, werd ervoor ingeschakeld. Verkleed als gepensioneerden streamt het trio filmpjes en dergelijke meer tijdens hun verschillende activiteiten: op het golfterrein, op de dansvloer,... En dat alles onder de slogan ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan’.

‘Eerder maakte onze regisseur Henry Scholfield al een ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan'-spot in samenwerking met reclamebureau INDI voor TELE2 in Nederland. Dat was een hit, dus we zijn blij dat we er een leuk vervolg aan mochten breien’, klinkt het bij executive producer Eva Van Riet.

Ook werkte TELE2 al samen met de Nederlandse artiesten Lil' Kleine en Ronnie Flex om dat mantra te onderstrepen.

Je wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld je aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig