Het blauw van Volkswagen wordt ‘schaamrood’
Foto: Twitter

In de Nederlandse kranten is vandaag een opvallende advertentie geplaatst. Volkswagen heeft namelijk advertentieruimte gekocht om openlijk zijn excuses aan te bieden voor het schandaal met de sjoemelsoftware.

‘Schaamrood. Allesbehalve trots op onze nieuwste kleur’, zet Volkswagen vandaag paginagroot in de Nederlandse kranten. De Duitse autogigant - met een blauwe huisstijl - wil zich duidelijk excuseren bij het Nederlandse publiek. Een groot rood vierkant moet weergeven hoe Volkswagen zich voelt: beschaamd.

Onderaan volgt een korte, verduidelijkende tekst waarin de Duitse autobouwer zijn excuses aanbiedt en toegeeft dat men het vertrouwen in de klant heeft geschonden. Volkswagen belooft in de advertentie ‘het probleem te zullen oplossen voor elke klant die erdoor geraakt wordt’.

 

 

Het is niet de eerste advertentie van Volkswagen na het uitbreken van de ‘dieselgate’. In thuisland Duitsland adverteerde de autobouwer vorige week al met dezelfde boodschap die vandaag in de Nederlandse kranten is verschenen.