De wegen van de Franse cosmeticagigant L’Oréal en de Amerikaanse YouTube-ster Michelle Phan scheiden na twee jaar. L’Oréal is van plan om de make-upcollectie Em Michelle Phan te verkopen aan Ipsy, een bedrijf dat de 28-jarige zelf hielp oprichten in 2011. Dat meldt Women’s Wear Daily.

‘Ik ben dankbaar dat L’Oréal in me geloofde en me hielp om mijn droom - het creëren van een beautymerk - te realiseren’, zegt Phan, die meer dan 8 miljoen volgers heeft op Youtube. De waarde van haar bedrijf Ipsy, waar ze mede-eigenaar van is, wordt geschat op 500 miljoen dollar.

‘Ik ben blij om samen te werken met Ipsy en zo de collectie Em terug te brengen naar mijn community’, verklaart de 28-jarige.

‘Prijzen te hoog voor jonge doelpubliek’

Ook bij het cosmeticamerk blikken ze terug op een leuke samenwerking. ‘We zijn erg trots dat we Michelle konden helpen met het verwezenlijken van haar droom’, zegt Carol Hamilton, directrice van het luxesegment binnen het bedrijf.

Volgens Women’s Wear Daily is de samenwerking stopgezet omdat het project ‘nooit verder is geëvolueerd dan de startfase’ en ‘de verkoop niet strookte met de hype die errond hing’. Er wordt ook beweerd dat ‘de prijzen (gemiddeld 23 dollar voor een product, red.) te hoog zijn voor het jonge doelpubliek’.