Het merk van kauwgomballen 'Extra Gum' lanceerde eerder deze week een nieuwe reclamespot en dat legde hen geen windeieren. De clip werd op enkele dagen tijden al meer dan drie miljoen keer bekeken en de reacties zijn emotioneel.

In de video met de titel 'Can’t Help Falling in Love' krijgt u het verhaal van een verliefd koppel te zien vanaf hun ontmoeting tot aan een heel bijzonder moment. Vooral aan het einde van de clip durven vele kijkers al eens een traan wegpinken. 'Was ik nu echt aan het wenen na een reclamespot voor kauwgommen?', vragen gebruikers van sociale media zich af na het bekijken van de spot.

Net op die emotionele reacties had het bedrijf op voorhand gehoopt. De Amerikaanse media spreken van 'Zachtjes huilen achter je bureau' tot 'Deze reclame zal u ongetwijfeld doen snotteren'. 

Subtiel gespeeld

Een reclame-expert legt aan Forbes uit waarom een banaal gebruiksobject zoals kauwgom wegkomt met deze sentimentele reclame: 'Ze hebben het subtiel gespeeld. In het clipje zien we hoe het jonge verliefden toch wat onzeker zijn over hun uiterlijk én hun adem. Kauwgom is nu eenmaal vaak een essentieel onderdeel in een prille relatie. Maar toch wordt de rol van kauwgom niet overdreven: het is niet zo dat ze magische momenten beleven door dat stukje kauwgom.'

'De enige kritiek die ik misschien heb op deze clip is dat het de consument ofwel bekoort ofwel doet afhaken. Maar aangezien de overgrote meerderheid wegsmelt bij het bekijken ervan, denk ik niet dat de "haters" zo'n groot probleem zullen vormen voor Extra Gum.'