Cos en Hay gaan nauwer samenwerken
De tafeltjes van Tomás Alonso Foto: COS X HAY

Wanneer Zweden en Denen de handen in elkaar slaan, dan ben je als designfanaat niet snel teleurgesteld in het resultaat. Dat is ook het geval bij de samenwerking tussen de Zweedse modeketen Cos en het Deense designlabel Hay.

Cos, onderdeel van de H&M-groep, staat voor minimalistische kleding en dat gevoel wordt in de winkels versterkt met interieurobjecten van het Deense designlabel Hay om de kleding en accessoires te presenteren.

Nu gaan de twee nog een stapje verder met hun samenwerking: Karin Gustaffson en Martin Andersson, de hoofdontwerpers van Cos, kozen een selectie producten van het Deense designlabel die volgens hen de visie van het kledinglabel aanvullen, om te verkopen in een aantal winkels.

‘We hebben Hay altijd bewonderd en delen dezelfde waarden. Onze klanten tonen een grote interesse in interieurdesign en we vonden het een goed moment om alternatieve producten aan te bieden die onze kledingcollecties versterken. Het is eigenlijk Hay bekeken door de ogen van Cos’, aldus Andersson.

De collectie wordt in september gelanceerd en zal voorlopig enkel in de winkels in Londen (High Street Kensington), Wenen (Neubaugasse) en Göteburg te vinden zijn, naast een collectie online die voor iedereen in Europa beschikbaar is.

Hay-ontwerper Tomás Alonso ontwierp ook twee bijzettafeltjes (een hoog en een laag, 190 en 350 euro) om de samenwerking te vieren. Deze zullen exclusief bij winkels van Cos en Hay te koop worden aangeboden.