PepsiCo nieuwe sponsor Champions League
Foto: Associated Press / Reporters

De ophef rond wereldvoetbalbond Fifa lijkt de sponsors voorlopig niet af te schrikken. Frisdrank- en chipsproducent PepsiCo laat weten dat het een overeenkomst heeft gesloten om vanaf 1 juli een van de hoofdsponsors van de Uefa Champions League te worden.

Het precieze bedrag van de overeenkomst is niet meegedeeld. Bedoeling is de vooral de merken Lay’s, Gatorade en Pepsi uit te spelen. Ook Doritos, Lipton en 7up zullen te zien zijn.

De Uefa ziet -ongetwijfeld naast de financiële steun- vooral graag dat met Pepsi een wereldspeler is aangetrokken als sponsor. Bedoeling is ook Champions League wereldwijd verder uit te bouwen. ‘PepsiCo is een echt wereldwijde partner en we kijken er naar uit om nauw samen te werken om fans over de hele wereld te engageren met innovatieve marketingactivaties’, klinkt het in een toelichting.

In de harde strijd om de sportsponsoring is het de tweede grote slag die Pepsi op korte termijn slaat. Enkele maanden werd het ten koste van grote concurrent Coca-Cola ook sponsor van de Amerikaanse National Basketball Association (NBA).

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig