Belgisch merk Marcel de Bruxelles sluit eigen winkels
Foto: Marcel de Bruxelles

Het Belgische merk Le Fabuleux Marcel de Bruxelles ziet zich genoodzaakt om winkels te sluiten. Het kledinglabel keert ook terug naar de roots en zal voortaan enkel nog topjes, T-shirts en sweaters aanbieden, zo meldt Brusselnieuws.be.

Tien jaar geleden lanceerde Kaat Blommaert het label om het marcelleke nieuw leven in te blazen. Haar creaties voor jong en oud, mannen en vrouwen werden in verschillende winkels verkocht, maar in 2010 opende ze een eigen winkel in de Brusselse Dansaertwijk.

Door de jaren heen werd de modelijn uitgebreid met jurkjes, rokken en broeken en kwamen er twee pop-upwinkels bij in Knokke en Antwerpen. In 2011 pakte Blommaert ook uit met een zijproject, Année Erotique, waarvoor ze jurken ‘jaren vijftig chic’ ontwierp. Dat merk fusioneerde eerder al met Marcel de Bruxelles.

Vandaag blijkt dat de winkels te veel kosten en dat de verkoop van jurken, broeken en rokken niet winstgevend is. Daarom zullen de pop-upshops na de zomer hun deuren sluiten. De sluitingsdatum van de Brusselse winkel is nog niet bekend.

Het merk houdt niet op te bestaan, maar gaat wel terug naar de essentie: topjes, T-shirts en truien zullen opnieuw te koop zijn in andere winkels en via het internet.