Carine Roitfeld aan de slag voor Uniqlo

Het Japanse kledinglabel Uniqlo heeft met Carine Roitfeld, voormalig hoofdredactrice van Vogue Paris, opnieuw een sterke naam te pakken voor een capsulecollectie. Die mogen we dit najaar verwachten.

Uniqlo heeft het wel voor Parisiennes. Na een samenwerking met Inès de la Fressange vorig jaar, is het deze keer de beurt aan Carine Roitfeld om een collectie voor het Japanse kledinglabel te ontwerpen.

De voormalige hoofdredactrice van Vogue Paris gaat een veertigdelige vrouwencollectie ontwerpen voor het sublabel LifeWear, dat focust op klassieke stukken. Als we op Roitfelds eigen stijl mogen afgaan, zal die niet zuinig zijn met zwart.

De collectie wordt - net zoals deze van de Franse ontwerper Christophe Lemaire - dit najaar verwacht, net op het moment dat ook in Antwerpen een winkel van Uniqlo de deuren zal openen.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig