De reclamespotjes van de Nationale Loterij staan ter discussie. ‘Word schandalig rijk’ zou mensen aanzetten tot dwangmatig gokken en zou te weinig weerspiegelen waar het bedrijf voor staat. Is dat ook zo? Een kleine wandeling door de meest recente reclamespotjes en affiches uit de oude doos kunnen uw geheugen misschien opfrissen.

Naast affiches (foto) heeft de Nationale Loterij in de jaren 2000 vooral ingezet op reclamespotjes. De afgelopen jaren passeerden heel wat korte reclamefilmpjes de revue. Het ene focust vooral op de goede doelen die de Nationale Loterij steunt (bijvoorbeeld 'Samen creëren we kansen') terwijl enkele andere filmpjes de nadruk leggen op de vreugde van de winnaar zelf. Een kleine selectie:

'Word schandalig rijk'

'Lotto, geef je dromen meer kansen'

'Samen creëren we kansen'

'Leef je droom'

 

 

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig