Online petities en Facebookgroepen schieten als paddestoelen uit de grond nu het bij de klanten doordringt dat hun favoriete biertje van naam dreigt te veranderen. ‘Geen Everyday, wij willen Cara Pils’, klinkt het. ‘Het is een icoon dat niet mag verdwijnen’, reageert een verontruste fan. ‘Onaanvaardbaar, de naam Coca Cola verander je toch ook niet zomaar?’ zegt iemand anders. Er wordt zelfs opgeroepen tot een optocht in het Gentse.
‘Het logo van Everyday staat nu al op het blikje’, reageert Jan Derom van Colruyt. ‘Net als bij de andere producten van Everyday was het de bedoeling om de verpakking te veranderen, zodat alles duidelijk herkenbaar onder de vlag van Everyday komt. Er liggen nu al heel wat producten in de rekken met een nieuwe verpakking. Maar nu we zien hoe de verandering van Cara Pils leeft bij de klanten, moeten we het blikje misschien houden zoals het is. Of de klanten mee laten beslissen hoe het nieuwe blik eruit zal zien. Over de vernieuwing van Cara is in elk geval nog niet definitief beslist.’