Het Belgische model Amélie Lens en haar vriend Sam Deliaert lanceren deze maand een nieuw product in ons land: Baerbar. Wegwerpbare potjes met instant-havermoutpap zodat iedereen ’s morgens kan genieten van een gezond ontbijt dat snel klaar is. Dat zegt de 24-jarige schone in Sabato, de weekendbijlage van De Tijd.

Amélie Lens uit Vilvoorde, maar woonachtig te Antwerpen, wordt sinds haar veertiende vaak gevraagd als model en de laatste jaren is het haar fulltime bezigheid. Zo schittert ze in de nieuwste campagne van & Other Stories en was ze het gezicht van Maison Martin Margiela voor H&M. Daarnaast is ze ook dj en trakteert ze Belgische clubbers ’s nachts op de nieuwste, dansbare beats. Daar komt nu nog een extra job bij: samen met haar vriend Sam Deliaert accountmanager bij Telenet heeft, brengt ze een instant-havermoutpaplijn zonder gluten op de markt.

Naar eigen zeggen hebben Lens en Deliaert, die al lang samen zijn, de voorbije jaren verschillende creatieve ideeën gehad. ‘We zochten het altijd te ver’, zegt ze. Tot ze plots ontdekten dat het beste idee voor het grijpen lag: gezond ontbijten. Het topmodel eet ’s morgens al jaren havermout en ook haar vriend smult mee. De twee kwamen echter tot de conclusie dat je het niet praktisch is om het gezonde ontbijt mee te nemen naar het werk. Et voilà: hun concept voor havermoutpap die je wél kan meenemen was geboren.

De lijn wordt deze maand voorzichtig gelanceerd onder de naam Baerbar, wat Deens is voor ‘draagbaar’. Het enige wat je zal moeten doen? Een van de vijf verschillende smaken kiezen, online bestellen, kokend water toevoegen, ontbijten en het potje weggooien. Een lepeltje krijg je er ook bij. ‘We hebben veel tijd gestoken in de selectie van de juiste grondstoffen. We werken zonder additieven of suiker’, zegt Lens nog in de Tijd. Meer info via www.baerbar.be