Louis Vuitton is beste luxemerk van 2014
Ghesquière Foto: Photo News

De Amerikaanse website Luxury Daily heeft het Franse modehuis Louis Vuitton uitgeroepen tot sterkste luxemerk van 2014. Het merk zou deze titel verdiend hebben dankzij het werk van de nieuwe creatief directeur Nicolas Ghesquière.

De tweede plaats in de lijst is weggelegd voor Hermès en Dior staat stevig op de derde plaats. Deze drie luxemerken zouden volgens Luxury Daily het afgelopen jaar sterk aanwezig geweest zijn in print en online en in belangrijke modepublicaties. Bovendien zouden ze een direct contact hebben gehad met het publiek via sociale media.

Dat Louis Vuitton het tot de eerste plaats schopt, zou volgens de site een direct gevolg zijn van de aanstelling van Nicolas Ghesquière als creatief directeur. Hij nam het stokje in november 2013 over van Marc Jacobs en liet dit jaar een nieuwe wind waaien door het modehuis.

Ghesquière bracht meer eenvoud in de kleding en reclamecampagnes en zorgde hij voor samenwerkingen met onder meer Christian Louboutin en Karl Lagerfeld. Zijn inzet vertaalt zich ook in de cijfers van het bedrijf: de omzet van Louis Vuitton steeg in de eerste maanden van 2014 tot bijna 22 miljard euro.