Louboutin lanceert luxueuze nagellaklijn
Foto: Women's Wear Daily

Schoenontwerper Christian Louboutin, bekend van de rode zool, lanceert een beautylijn en focust daarbij op nagellak. Dat schrijft Women’s Wear Daily.

De Franse ontwerper zet met het label Christian Louboutin Beauté zijn eerste stapjes in de beautybusiness en werkt daarvoor samen met Batallure Beauty uit New York. Het eerste wapenfeit van het nieuwbakken beautylabel is een exclusieve nagellaklijn.

De nagellakflesjes zijn op z’n minst opvallend te noemen met hun hoge, puntje dopjes waarvoor Louboutin naar eigen zeggen inspiratie vond bij obelisken. De binnenkant van het dopje is felrood gekleurd, net als de zolen van de Louboutin-schoenen. Zowel de flesjes als de doosjes waarin ze verpakt worden, zijn handgemaakt. Volgens het bedrijf duurt het 22 weken om één stuk te produceren. Eén kleurtje zal 50 dollar of zo’n 67 euro kosten.

Rouge Louboutin

De ‘signature collection’ heet Rouge Louboutin en bevat enkel rode kleurtjes. De lijn is vanaf vandaag te koop in Saks Fifth Avenue in New York en in de vijftien Louboutin-winkels in de Verenigde Staten. Saks stelt de collectie voor in vijf etalages die elk een imaginaire stad voorstellen (‘Loubiville’) waarin de nagellakjes als wolkenkrabbers fungeren.
De dertig overige kleurtjes zijn vanaf 31 augustus beschikbaar in de Verenigde Staten. Louboutin Rouge is in Europa te koop vanaf augustus; op de rest van de collectie is het nog een maand langer wachten.

Christian Louboutin heeft oog voor detail, en vraagt zich naar verluidt bij elke schoen die hij ontwerpt af welk kleurtje de teennagels moeten krijgen. Om de keuze te vergemakkelijken, verdeelde hij zijn collectie in drie kleurfamilies, die de namen Pop, Nude en Noir kregen. Volgens de ontwerper creëert de gebruiker een sterke kleur op de nagel, zonder daarbij een dikke laag aan te brengen. ‘Het is diepte zonder dikheid’, klinkt het.

Toekomstplannen

Louboutin plant minstens twee keer per jaar nieuwe kleurtjes uit te brengen die passen bij zijn schoenencollecties. Eind dit jaar opent de ontwerper een eerste beautyshop in Parijs, maar zijn plannen met de lijn zijn groots. Zo zal Christian Louboutin Beauté in de komende twee jaren nog meer schoonheidsproducten op de markt brengen.