Binnenkort opnieuw Artis Historia-punten sparen

Goed nieuws voor nostalgici: het teloor gegane project Artis Historia wordt nieuw leven in geblazen. Het gaat om een Belgisch project dat al op stapel staat. Er worden volop inspanningen gedaan om mensen zowel in Wallonië als in Vlaanderen binnenkort warm te maken voor het verzamelen van stickers en spaarpunten. Een uitgebreide persconferentie volgt in het najaar. Dat bevestigde Philip Gielkens van mediagroep Concrea Publishing.

Drijvende kracht achter het project is Philip Gielkens van mediagroep Concrea Publishing. Hoewel het nieuws wat vroeger is uitgelekt dan voorzien, lichtte Gielkens donderdag het heruitgevonden project in een gesprek met Belga toe.

‘Mensen over het hele land zullen binnenkort inderdaad weer Artis Historia punten kunnen sparen en prenten kleven. Vijftien jaar media-ervaring leert me dat mensen vooral dingen moeten kunnen beleven. Daarom willen we het authentieke, klassieke project terug tot leven brengen, aangezien het nog erg populair was toen het (tien jaar geleden, nvdr) verdween. Dit keer wordt er ook een uitgebreid digitaal luik aan gekoppeld. Er gaat een volwaardige redactie schuil achter het project.’

Er zijn ook al verregaande contacten met partners. ‘Bedrijven, zeker ook in Wallonië, hebben heel wat interesse om in deze moeilijkere tijden klanten aan zich te binden. Artis Historia is daarvoor het ideale concept’, verklaart Gielkens. ‘We voeren onderhandelingen met de detailhandel en daarnaast zijn er ook contacten met bijvoorbeeld producenten van chocolade of waspoeder.’

Het merk Artis Historia is al overgenomen van de rechthebbenden en ingeschreven in het merkenregister. Concrea Publishing is de media- en marketing- groep die achter Take A Break zit, een retromagazine met onder meer ‘adviezen’ allerhande van bekende personen als Goedele Liekens.