Make-upgoeroe Bobbi Brown aan de slag bij Yahoo
Bobbi Brown

Bobbi Brown gaat aan de slag bij Yahoo News als hoofdredactrice van hun beautynieuws, zo kondigde ze zelf aan op haar blog. ‘Als hoofdredactrice wil ik zorgen voor slimme en sterke content die vrouwen kan tonen hoe ze de beste versie van zichzelf kunnen zijn’, aldus de make-upgoeroe over haar nieuw job.

De Amerikaanse make-upartieste Bobbi Brown bouwde een beautyimperium uit, nadat ze in 1991 een eerste lijn lipsticks lanceerde. Daarbij hield ze steeds vast aan de filosofie dat vrouwen er met de juiste make-up en kennis kunnen uitzien als zichzelf, alleen nog mooier en met meer zelfvertrouwen.

Naast een uitgebreid gamma make-up en verzorgingsproducten, schreef Bobbi ook acht boeken en leende ze haar pen ook wel eens aan een tijdschrift. Nu heeft Yahoo News de make-upgoeroe ingelijfd als hun nieuwe hoofdredactrice voor alle beautynieuws.

‘Blij deel uit te maken van superteam’

‘Ik heb altijd gezegd dat was ik geen make-upartieste geworden, dan zou ik een leerkracht of journalist zijn. Nu kan ik, dankzij een spannende en onverwachte nieuwe wending, beide rollen uitoefenen’, kondigde de 56-jarige Bobbi op haar persoonlijke blog het nieuws aan.

‘Yahoo heeft de jongste maanden hard gewerkt om een superteam samen te stellen (met onder andere nieuwslezeres Katie Couric, red.) met allemaal schrijvers en journalisten die ik zelf bewonder. (...) Als hoofdredactrice wil ik zorgen voor slimme en sterke content die vrouwen kan tonen hoe ze de beste versie van zichzelf kunnen zijn’, belooft een enthousiaste Bobbi.

Onpartijdige recensies?

Dat Yahoo voor een make-upartieste met een eigen beautylijn heeft gekozen, wordt hier en daar wel op gefrons onthaald. De site zal onder meer video’s en originele content bevatten, geschreven door Bobbi zelf, maar de make-upartieste zal ook producten recenseren. En dat ligt gevoelig als je zelf een eigen beautylijn hebt, klinkt het in The Guardian.

‘Met een journalist die een financieel belang heeft in een productlijn, zullen lezers automatisch denken dat die producten worden voorgetrokken’, aldus Kelly McBride, mede-auteur van het boek The New Ethics of Journalism. ‘En zelfs als dat niet het geval is, is de perceptie alleen al goed om de geloofwaardigheid van Yahoo News onderuit te halen.’