Vijf keer nieuw in het beautyrek
MAC x Proenza Schouler Foto: rr
Die (al dan niet broodnodige) lenteschoonmaak mag u bij het aanbreken van een nieuw seizoen gerust doortrekken naar uw beautycase. En die nieuw verworven plaats kunt u vast opnieuw vullen met de nieuwigheden van het seizoen. Een selectie.

Cosmeticalabel MAC rekent regelmatig op creatieve input van buitenaf. De jongste toevoeging aan hun lange lijst samenwerkingen is het Amerikaanse ontwerpersduo Proenza Schouler, dat zich voor het eerst uitspreekt over make-up. De collectie (vanaf zaterdag te koop) bestaat uit verschillende kleuren lippenstift, lippenpotloden, blushes, nagellak en eyeliner en een make-upborstel om blush aan te brengen. Prijzen starten bij 15,50 euro.

>>><<<

Givenchy lanceert dit seizoen de capsulecollectie Le Rouge-à-Porter, waarvoor Nicolas Degennes een harmonie van roze tinten bedacht: drie voor Le Rouge Givenchy en drie andere voor Le Vernis. De drie lippenstiften worden bovendien in een beperkte editie verpakt in pruimkleurig leer en zo alleen al door de verpakking een leuk hebbeding wordt voor beauty-adepts. Prijzen starten bij 23 euro, exclusief verkrijgbaar bij Ici Paris XL.

>>><<<

Het Parijse cosmeticamerk Sothys heeft een nieuwe make-uplijn gelanceerd met extra focus op nieuwe fomules fond de teint. Helemaal nieuw is de Trio Enlumineur sublimerend poeder: een multifunctioneel product dat u zowel als zonnepoeder kunt aanbrengen door de drie kleuren te mengen, als blush om uw gezicht meer vorm te geven of op de oogleden als highlighter. Prijzen starten bij 16 euro, Sothys wordt uitsluitend verdeeld in instituten en spa's.

>>><<<

Het Amerikaanse beautylabel Bobbi Brown heeft dan weer de CC Cream SPF 35 toegevoegd aan haar uitgebreide gamma, met een comfortabele structuur die bij het aanbrengen geleidelijk versmelt met de huid en de perfecte basis vormt voor foundation. Op de ingrediëntenlijst staan onder andere komkommer, appel en scutellaria extracten voor een verhelderend en corrigerend resultaat. Adviesprijs is 37 euro, beschikbaar in drie kleuren: Pale Nude, Warm Nude en Golden Nude.

>>><<<

Op het eerste wapenfeit van Peter Philips, kersvers creatief directeur van Dior make-up is het nog even wachten, maar op de beautyafdeling van het Franse modehuis zitten ze ondertussen niet stil: de 21 meest legendarische nagellakkleuren van Dior Vernis kregen een nieuwe formule met gel-effect, die belooft echt langer te blijven zitten en bovendien voor een intense glans zorgt. Adviesprijs: 26,35 euro.