Woensdag stelde Panini het officiële WK-album voor. Gedelegeerd bestuurder Thierry de Latre du Bosqueau verwacht alvast dat het nieuwste exemplaar van het plakboek zal aanslaan.

‘Voor het eerst sinds het WK van 2002 duiken de Rode Duivels op in het boek en daardoor verwacht ik dat het nog vaker over de toonbank zal gaan’, aldus de Latre du Bosqueau. ‘We zullen kunnen spreken van een geslaagde verkoop als er 15 miljoen pakjes en 500.000 albums aan de man gebracht worden.’

‘Het succes van de Panini-stickers is dat ze aanslaan bij alle leeftijden’, zegt de Latre du Bosqueau. ‘In 1970 waren het de ouders die het prentje van hun favoriete voetballer probeerden te verzamelen en nu zijn dat de kinderen. Er zal altijd vraag zijn naar onze producten.’

De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) is alvast blij dat er opnieuw kon worden samengewerkt met Panini. ‘We werken al 40 jaar samen en de KBVB kijkt daar zeer tevreden op terug’, zegt bondswoordvoerder Pierre Cornez. ‘De Panini-albums zijn immens populair. Veel mensen contacteren ons om informatie te bekomen over de Panini-boeken en dat geeft aan dat het concept meer dan ooit leeft in België.’