Surficoon Kelly Slater gaat eigen kledinglijn lanceren
Kelly Slater met het logo van (nu) ex-sponsor Quicksilver op de borst Foto: reuters

Elfvoudig wereldkampioen Kelly Slater verbreekt na meer dan twintig jaar zijn sponsorcontract met Quiksilver om in samenwerking met de Franse multinational Kering zijn eigen kledinglabel te lanceren. Dat maakte het surficoon eerder deze week zelf bekend op Facebook.

Kelly Slater is al sinds 1990, het begin van zijn professionele carrière, onlosmakelijk verbonden met het Amerikaanse sportlabel Quiksilver, maar gaat toch in zee met het Franse luxeconglomeraat Kering, tot vorig jaar nog bekend als PPR, om een eigen kledinglijn te lanceren.

De Kering Group ondersteunt onder meer grote modehuizen zoals Gucci, Stella McCartney, Balenciaga, Alexander McQueen en Saint Laurent, maar ook sportlabels zoals Puma en Volcom, en La Redoute. François-Henri Pinault is ceo van de groep en zoon van oprichter François Pinault.

‘Het is met een zwaar hart en een leven vol positieve herinneringen dat ik aan een nieuw hoofdstuk begin’, schreef de 42-jarige Slater op Facebook. ‘Ik droom er al jaren van om mijn eigen label te ontwikkelen en ben opgetogen jullie te vertellen dat ik als partner daarvoor de Kering Groupheb gekozen. Zij delen mijn waarden en hebben de middelen om mijn ideeën te ondersteunen.’

Wat de ex-vriend van topmodel Gisele Bündchen precies in gedachten heeft (een sportieve lijn? enkel voor mannen?) en wanneer de lijn precies zal worden gelanceerd, is nog niet duidelijk.

Volgens de Franse krant Le Figaro is het wel zeker dat de lijn niet naar het Amerikaans surficoon en elfvoudig wereldkampioen zal worden genoemd. In de tussentijd neemt Slater wel al de rol van ambassadeur voor enkele duurzame projecten van het luxeconglomeraat op zich.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig