Wel erg jonge Nicole Kidman in nieuwe campagne
Foto: Jimmy Choo

Nicole Kidman, die sinds vorige zomer het gezicht is van schoenenlabel Jimmy Choo, lijkt zichzelf niet op de laatste campagnefoto’s. Het lichaam van de 46-jarige actrice is zwaar gefotoshopt waardoor ze er een pak jonger uitziet.

Op de bewuste foto’s, gemaakt door de Belgische fotograaf Willy Vanderperre, straalt Nicole Kidman. Alleen zou je niet meteen denken dat je naar een kiekje van de Australische actrice kijkt. Haar rode lokken zijn blond, haar gezicht rimpelloos en haar ledematen even mager als een 20-jarig topmodel. Haar naam op de foto’s voorkomt verwarring: dit is wel degelijk de – aangepaste – versie van de Moulin Rouge-ster.

Nochtans kreeg Jimmy Choo eerder dit jaar al bakken kritiek over zich voor zwaar aangepaste foto’s van Kidman. De actrice poseerde toen voor de lens van Solve Sundsbo die ook al haar blote ellenlange benen uitspeelde. Al werd toen gefluisterd dat die digitaal nóg waren verlengd.