Bij een brand in een appartement op de Zandpoortvest in Mechelen is woensdagochtend een bewoner bewusteloos naar buiten gehaald.

De brand ontstond rond 8 uur ’s morgens. Buurtbewoners merkten toen hevige rookontwikkeling op in het appartement. Ze verwittigden de hulpdiensten die snel ter plaatse waren. Zes bewoners konden het appartementsgebouw tijdig verlaten, maar de bewoner van de flat waar de brand was uitgebroken, was nog niet buiten geraakt.

Die bewoner werd uiteindelijk bewusteloos in de flat aangetroffen door de brandweer. Hij kreeg meteen zuurstof toegediend tot de medische hulpdiensten ter plaatse kwamen.

De brand zorgde ervoor dat de Zandpoortvest deze ochtend een tijdje gedeeltelijk was afgesloten.