Vlaamse magazines bekoren steeds minder lezers
Foto: put

De Vlaamse magazines bekoren steeds minder lezers. Dat blijkt uit de nieuwe bereikcijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM), die betrekking hadden op de periode van 1 december 2012 tot en met 30 november 2013. De weekbladen dalen met 1 procent, de maandbladen met 2 procent.

Het lezersaantal van Humo blijft afkalven, met nu nog 747.000 lezers (-10 pct). Feeling zag zijn bereik zelfs met 11 pct terugvallen (287.000 lezers). Ook Goed Gevoel en Flair dalen met respectievelijk 8 en 7 procent.

TV Familie en Joepie weten de schade nog te beperken met een daling van respectievelijk 1 en 3 procent. Dag Allemaal blijft de marktleider onder de weekbladen, met 1.508.000 lezers (-4 pct). Libelle blijft nummer 2 met 936.000 lezers (-6 pct). Story haalt nog 705.000 lezers (-4 pct).