Designstudio Nendo ontwerpt koffiekop voor Starbucks
Foto: AKIHIRO YOSHIDA

Ze mochten al eens een verrassende vesting van de bekende koffieketen Starbucks inrichten, en nu heeft de Japanse designstudio zich gewaagd aan de klassieke Starbuckskoffiekop, met een sober, maar speels resultaat.

Ze zitten niet stil bij de Japanse designstudio Nendo, dat constant uitpakt met nieuwigheden die allen worden gekenmerkt door een sobere, minimalistische stijl. Hun laatste wapenfeit is een koffiekop voor de populaire koffieketen Starbucks, dat zijn bijzonderheid pas weggeeft bij het afwassen of tentoongesteld op een rek.

Nendo herinterpreteerde namelijk de klassieke witte kop door op de onderkant een tekening aan te brengen waardoor het lijkt alsof het om een volle tas Americano, Latte of Caramel Macchiato gaat, toch als de koffiekop ondersteboven wordt gezet.

Zo is het glas (of de kop) altijd halfvol in plaats van halfleeg, en is het een visuele herinnering voor de gebruiker om het leven positief in te zien, aldus de designstudio. De koppen worden vanaf deze week verkocht, maar enkel in de Japanse vestigingen van de koffieketen.