Peter Hernou is de nieuwe Belgische Chocolate Ambassador van Callebaut, zo kondigde de chocoladefabrikant aan op de openingsavond van het Salon du Chocolat in Brussel. De wereldkampioen ‘latte art’ leent zijn expertise aan Callebaut voor hun nieuw warme chocolademelkaanbod.
Peter Hernou, de kersverse ambassadeur van Callebaut, werd in 2009 nog wereldkampioen ‘latte art’, de kunst waarbij decoratieve ontwerpen in het schuim van een cappucino worden gegoten. Na sterrenchefs, patissiers en chocolatiers kan Callebaut dus ook een barista toevoegen aan zijn clubje ambassadeurs.
Koffie en chocolade zijn ‘een match made in heaven’ vindt Hernou. ‘Callebaut is een van de weinige overblijvende chocolademakers die zelf cacaobonen selecteert, roostert en vermaalt tot een unieke chocolademassa en de nodige kennis doorgeeft, een filosofie waarin ik mezelf helemaal kan vinden.’
Hernou gebruikte zijn expertise voor het nieuwe gamma van ‘Finest Belgian Hot Chocolate’ voor de groothandel, dat een antwoord moet bieden op de vraag van de consument naar een kop ‘echte’ chocolademelk. Want net zoals bij koffie en thee gebeurde, willen we ook onze chocolademelk opnieuw authentieker, klinkt het bij Callebaut. En ‘echte’ chocolademelk, die is gebaseerd op chocolade in plaats van cacaoboter.
De oplossing volgens de chocoladefabrikant? Individueel verpakte chocoladecallets waarmee de consument zelf kan doseren, in zes verschillende smaken: uiteraard de klassiekers witte, melk en pure chocolade, maar daarnaast ook versies met honing, karamel en cappuccino.