Twee jongeren van zestien jaar, een verliefd stel, zijn samen overleden aan koolstofmonoxidevergiftiging. Het drama speelde zich af in de badkamer van het ouderlijk huis van één van hen, in de Raphaëlstraat in Anderlecht. De twee tieners werden zondagochtend dood aangetroffen door een familielid, zo maakte de politie van de zone Brussel-Zuid bekend.

Het paartje was alleen thuis, de ouders waren niet aanwezig. Uit de eerste vaststellingen blijkt dat ze zijn overleden aan een CO-intoxatie, het gevolg van een defecte boiler in de badkamer.

De brandweer van Brussel herinnert er naar aanleiding van dit drama aan om bij gebruik van een boiler de ruimte steeds voldoende te verluchten. Het verbrandingsapparaat moet ook regelmatig onderhouden worden, luidt het. CO-vergiftiging wordt ook wel een stille moordenaar genoemd, omdat het gas kleur- en geurloos is en dus amper wordt opgemerkt.