Vliegtuigmaatschappij antwoordt klant in ware ‘gangsta style’
Foto: REPORTERS

Een Facebook-gesprek tussen een klant en vliegtuigmaatschappij KLM wordt de laatste dagen massaal gedeeld op sociale media. De reden? De vliegmaatschappij antwoordt de klant in de stijl van zijn vraag: in ware ‘gangsta style’!

‘KLM, mattie, ik heb je nodig G! Ik wil 14 mei naar San Francisco vliegen en het liefst een tussenstop maken in New York om daar een dagje of 3 te chillen. Maar hoe boek ik dat via de KLM voordeelweken aanbieding fafiage? I donts gets how it works!’, schreef ene Willem Nout op de Facebook-pagina van vliegtuigmaatschappij KLM.

Wie denkt dat een dergelijk informeel bericht wordt genegeerd, is mis. KLM stond de man te woord, en hoe! ‘Fawaka, Willem! Waar blijft die ene helft van de twix, mattie? Paar dagen chillen in The Big Apple is natuurlijk super flex. (...) Zorg wel dat je op de terugweg minimaal 4 uur hebt zitten tussen je vluchten, anders krijg je strugles. Boks!’, klonk het op de sociaalnetwerksite.

Een medewerker met een gezonde dosis humor of een pure marketingstrategie? Volgens Nederlandse media is het laatste het meest waarschijnlijk. Willem Nout werkt namelijk bij het Amsterdamse bedrijf Imbull, waar KLM klant van is. Toch blijven Nout en KLM zelf ontkennen. ‘Dit is geen vooropgezet plan. Wij betalen niemand voor dit soort berichten’, beweert de vliegmaatschappij.