West-Vlaming krijgt gloednieuwe Mercedes dankzij duizenden Facebook-likes

Wat als je maar één kilometer met je auto mocht rijden voor elke like op een Facebook-pagina? West-Vlaming Hannes Coudenys besloot het te testen met een sociaal experiment. Niet zomaar met een klein versleten onding, wel met een luxeauto van formaat!

Het verhaal van Hannes Coudenys is bijna te mooi om waar te zijn. Zeven maanden geleden bedacht hij de ultieme stunt. Op zijn blog schreef hij verschillende automerken aan om mee te doen met een sociaal experiment. Het automerk moest hem gratis een auto ter beschikking stellen en in ruil zou Coudenys likes verzamelen op een Facebook-pagina.

Het addertje onder het gras? Per like mocht hij maar één kilometer rijden met de luxewagen. Kilometers opgebruikt betekende stoppen met rijden en wachten tot meer vrienden zijn idee en Facebook-pagina ‘leuk’ vonden.

Automerk Mercedes sprong mee op de kar en gaf Coudenys een A-klasse. Coudenys kon dus niet achterblijven en lanceerde de Facebook-pagina Like My Ride, waarop hij al snel duizenden likes verzamelde. Het experiment ging zo goed dat Mercedes hem beloonde met een gloednieuwe CLA, met dezelfde voorwaarden. Maar zelfs daar stopte het succesverhaal niet. Coudenys bleef likes verzamelen en reed op die manier zelfs gratis naar Parijs en Dover.

Het avontuur van Coudenys is nu, na zeven maanden, ten einde. En de CLA? Die mag Coudenys nog eventjes houden, zodat hij ook zonder likes van de auto kan genieten.