De Brits-Nederlandse groep Unilever wil nog eens 500 miljoen euro aan extra kosten besparen door verder te snijden in het aantal merken en banen te schrappen bij marketing. Dat heeft bestuursvoorzitter Paul Polman donderdag gezegd op een investeerdersconferentie in Londen.

De Brits-Nederlandse groep Unilever wil nog eens 500 miljoen euro aan extra kosten besparen door verder te snijden in het aantal merken en banen te schrappen bij marketing. Dat heeft bestuursvoorzitter Paul Polman donderdag gezegd op een investeerdersconferentie in Londen.

De reductie in het aantal merken van het levens- en wasmiddelenconcern met 10 tot 20 procent moet tegen het einde van volgend jaar zijn afgerond. In de afgelopen jaren reduceerde Unilever het aanbod van zijn merken al drastisch om te focussen op bekende A-merken. Bij marketing zal 12 procent van het aantal banen in verloop van tijd worden geschrapt. Het bedrijf heeft ongeveer 7.000 marketingwerknemers in dienst.

Polman zei verder dat de autonome omzet van Unilever in het vierde kwartaal een verbetering zal laten zien ten opzichte van het derde kwartaal. Ook zijn er geen plannen om deelnemingen in andere dochters te vergroten, aldus de bestuursvoorzitter.