Gucci-project zamelt 3,2 miljoen euro in voor vrouwenrechten
Creatief directeur Frida Giannini Foto: Photonews
Gucci heeft tot nog toe 4,4 miljoen dollar (of omgerekend 3,2 miljoen euro) ingezameld met Chime for Change, een internationaal project dat zich inzet voor vrouwenrechten wereldwijd, zo heeft het Italiaanse modehuis maandag zelf bekendgemaakt.

Het modehuis verzamelde die fondsen dankzij verschillende projecten én de inzet van ambassadrices zoals Beyonce, Salma Hayek, en Halle Berry. Met het geld worden nu al 260 goede doelen in 81 landen gesteund.

Die instellingen werken op diverse projecten: meisjes in ontwikkelinglanden aan onderwijs helpen, hen van drinkwater en de nodige vaccinaties voorzien, maar ook volwassen vrouwen helpen met workshopsn jobtraining en zelfverdedigingscursussen, en slachtoffers van huiselijk geweld opvangen.

'Het was van in het begin belangrijk voor ons dat we deze resultaten en verhalen over verandering kunnen delen met de mensen die ons project steunen', vertelde Gucci-ontwerper Frida Giannini aan Women's Wear Daily. 'Het is ook inspirerend om te zien wat we hiermee al bereikt hebben.'

Gucci kondigde meteen ook de volgende activiteit van Chime for Change aan: samen met het internetbedrijf Twitter wordt een wedstrijd georganiseerd om apps te ontwikkelen die meisjes en vrouwen kunnen steunen. De wedstrijd vindt plaats in San Francisco, van 5 tot en 7 december.