Nike schakelt bekende Belgische graficus in
Foto: ©Musketon

De Angrybears van grafisch vormgever Bert Dries zijn niet alleen populair in eigen land, maar trokken ook de aandacht van sportgigant Nike. Die vroeg de Belg - beter bekend als Musketon - om enkele T-shirts voor hen te creëren met hun Air Max 90 in de hoofdrol.

Grafisch vormgever Bert Dries startte vorig jaar onder de naam Musketon met het drukken van zijn prints op eenvoudige grijze T-shirts en sweaters. De Angrybear, een woeste berenkop in zwart-wit, veroverde het hart van fashionista’s en hipsters en de kledingstukken waren in geen tijd uitverkocht.

Musketon verzamelde een trouwe schare volgers op sociale netwerksites Instagram en Twitter, en zo raakten zijn Angrybears ook buiten onze landsgrenzen bekend. De Amerikaanse dj Steve Aoki vroeg hem om artwork voor zijn label Dim Mak Records te ontwerpen en ook Nike nam contact op met de graficus.

De sportgigant vroeg hem een illustratie te ontwerpen met hun Air Max 90 in de hoofdrol, waarbij de schoen wordt gegrepen door een berenklauw. De T-shirts zullen in de Europese winkels van Foot Locker worden verkocht.