‘Niemand had ons verwittigd dat er zoveel buitenlanders zouden zijn’
Foto: REUTERS

Niet elke reis verloopt altijd zoals gepland. Reisbrochures durven de zaken wel een keer mooier voor te stellen dan ze in werkelijkheid zijn. Maar sommige mensen verwachten wel erg veel. The Huffington Post citeert een reeks bizarre klachten uit het klachtenboek van Thomas Cook.

Zo vond iemand het ongehoord dat de winkels in Puerto Vallarta gesloten waren tijdens de siesta en was iemand anders onthust toen bleek dat restaurants in Goa vrijwel alleen curryschotels serveerden. Een overzichtje van enkele andere opmerkelijke klachten:

* Het strand was te zanderig. We moesten alles opruimen toen we terug in onze kamer kwamen.

* Het zand was niet zoals het zand in de brochure? Jullie brochure toont wit zand, maar het was eerder aan de gele kant.

* Tijdens onze vakantie in Spanje waren alle taxi-chauffeurs Spanjaarden

* Niemand had ons gewaarschuwd dat er vissen in het water zouden zitten. De kinderen waren bang.

* Dat mensen op het strand topless mochten zonnebaden was een vervelende afleiding voor mijn man

*Het duurde negen uur om van Jamaica naar Engeland te vliegen. De Amerikanen waren op drie uur thuis. Dat lijkt ons oneerlijk.

* Op de plek waar we buiten moesten wachten op de boot was geen airconditioning

* Hoewel er volgens de brochure een volledig uitgeruste keuken was, vonden we nergens een eiersnijder.

* De wegen waren te hobbelig. Tijdens een excursie in de bus konden we daardoor niet in onze reisgids kijken

* Er waren te veel buitenlanders. De receptionist sprak Spaans, het eten was Spaans. Niemand had ons daarvoor gewaarschuwd.

* Ik werd gestoken door een muskiet. Die beestjes stonden niet in de brochure.

Lees meer bij The Huffington Post