Sanoma zet tv-magazine Moustique in de etalage
Foto: put

Sanoma Magazines, in België onder meer de uitgever van Story, Libelle, Feeling en Flair, zet het Franstalige tv-blad Moustique in de etalage. Dat schrijft De Tijd vrijdag. De mediagroep zelf zegt dat er nog geen beslissing is gevallen.

De Finse mediagroep Sanoma is in heel Europa actief in print, radio, tv en digitale media. De economische crisis dwong het Finse management tot opeenvolgende herstructureringen. Sanoma België zit al een tijdje in een transformatiefase. Het bedrijf verhuisde het voorbije voorjaar van Antwerpen en Brussel naar Mechelen. Het management licht sindsdien systematisch alle afdelingen en redacties door.

De groep wil minder afhankelijk worden van printmedia en middelen vrijmaken om te investeren in nieuwe, multimediale projecten zoals de radiozender Story FM en de tv-zender Libelle TV. De magazineredacties worden een na een afgeslankt. Tegen 2020 zou de verhouding print-online 50-50 moeten bedragen. Nu is dat nog 75-25.

“Het is de normale gang van zaken dat we al onze titels kritisch bekijken. Maar over Moustique is nog geen beslissing gevallen”, zegt Sofie Deleu, de woordvoerster van Sanoma België. Volgens Deleu past deze strategie in de volledige transformatie van Sanoma als printbedrijf naar multimediaal bedrijf.

Een vakbondsvertegenwoordiger bij Sanoma zegt niet op de hoogte te zijn van de plannen voor Moustique. Er is ook geen bijzondere ondernemingsraad geweest.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig