Danone maakt yoghurt speciaal voor mannen

Zuivelfabrikant Danone pakt uit ‘Danone for men’. De yoghurt heeft naast een stoere verpakking ook een dikkere substantie, want dat is wat mannen verkiezen, zo bleek uit marktonderzoek.

We hadden al Cola Zero, de ‘mannelijke’ variant van Coca-Cola Light, maar hebben mannen ook hun eigen yoghurt. Het goedje zit in een volledig zwarte verpakking (meer hoekig dan rond) met opschrift Danone for Men en werd in juni gelanceerd in Bulgarije, in de smaken natuur, walnoot en abrikoos.

Maar hebben mannen echt hun eigen yoghurt nodig? Volgens Danone wel, want uit een marktonderzoek blijkt dat mannen een dikkere substantie verkiezen. Het resultaat is een yoghurt met dikkere textuur en hoger eiwitgehalte, maar eveneens een laag vetgehalte van vijf procent.

In de bijbehorende reclamespot wordt het product voorgesteld door een man gekleed in zwart kostuum, die eerst een vork en daarna zijn potje yoghurt bovenhaalt tijdens een vergadering. Als het product aanslaat in Bulgarije, is de kans groot dat het ook in andere Europese landen -waaronder België - wordt verkocht.