Voedingsbedrijf Ter Beke blijft de gevolgen van het paardenvleesschandaal ondervinden. In de eerste helft van dit jaar daalde zowel de omzet als de winst.

Dat meldt het bedrijf, vooral bekend van merken als ‘Come a casa’ en ‘L’Ardennaise’. In februari bleek dat sommige producenten paardenvlees verwerkten in kant-en-klare maaltijden, zonder dit echter op de verpakking te vermelden. Dat heeft het wantrouwen in de sector aangewakkerd, hoewel Ter Beke zelf niet in opspraak kwam. Het schandaal woog op de verkoop van lasagne.

De omzet over de eerste zes maanden daalde dan ook met 2,7 procent tot 202,6 miljoen euro. De brutowinst zakte met 6,2 procent tot 14,5 miljoen euro. De nettowinst na belastingen zakte met 2,3 procent tot 3 miljoen euro.

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig