Krant slaat dagje over wegens te weinig advertenties
Foto: shutterstock

De Canadese krant The Globe and Mail zal volgende week maandag niet op papier verschijnen. De belangrijke nationale krant nam die beslissing omdat er te weinig advertenties zijn voor die dag.

In een brief aan de abonnees schrijft de krant met een oplage van zowat 300.000 exemplaren dat er 'te weinig reclameomzet' is voor de krant van 2 september. Daardoor zijn de kosten voor het drukken en de verdeling van de krant niet gedekt. The Globe and Mail verwijst de - papieren - lezers door naar de online krant.

Het is niet de eerste keer dat de krant een opmerkelijke besparing doorvoert. Begin augustus werd aangekondigd dat de The Globe and Mail niet meer verdeeld zal worden in de oostelijke provincie Newfoundland. De 3.000 getroffen abonnees zullen het vanaf de herfst enkel met de interneteditie moeten stellen. Ook zal de krant niet meer geleverd worden in enkele afgelegen regio’s in de provincie Brits-Columbia, in het westen van het land.

In Noord-Amerika wordt dit jaar op 2 september de feestdag Labor Day gevierd.