Roularta wil verzekeringen verkopen

Mediagroep Roularta bekijkt of ze verzekeringen kan verkopen via haar bladen. Dat heeft CEO Rik De Nolf gezegd op de persconferentie over de halfjaarresultaten van het bedrijf. Er zijn al gesprekken aan de gang met verzekeringsmaatschappijen. Roularta pikte het idee op in de Verenigde Staten, maar het bestaat ook al in Frankrijk. Volgens De Nolf is het magazine Plus, dat zich tot senioren richt, uitermate geschikt voor de verkoop van verzekeringen. ‘Er is veel meer dialoog mogelijk dan elk ander bedrijf kan voeren met zijn klanten’, zegt hij. ‘Samen met de verzekeringsmaatschappij wordt nagedacht welke producten het meest geschikt zijn. Het zijn eigenlijk witte producten aangeleverd door de verzekeringsmaatschappij, maar dan verloopt de communicatie via het blad’, legt de ceo uit. Het kan dan bijvoorbeeld gaan over verzekeringen voor huisdieren, begrafenisverzekeringen of autoverzekeringen.

Aangeboden door onze partners

Bovenstaand artikel verscheen in dS Avond.
Lees de integrale avondeditie.