Deze reclamespots werden gebannen wegens te sexy
Foto: YouTube
Naar aanleiding van de kleine rel die Keira Knightley deze maand in Groot-Brittannië veroorzaakte, zetten wij enkele memorabele reclamespots op een rij die eveneens van de televisieschermen werden geweerd wegens 'te seksueel provocerend'.

Actrice Keira Knightley speelt al een jaar lang de hoofdrol in een reclamespot van het parfum 'Coco Mademoiselle' van Chanel, maar nu werd plots besloten dat het filmpje te sexy is voor kinderogen. De reclamevideo werd gebannen van tv, maar is klein bier in vergelijking met onderstaande spots.

Beyoncé 'Heat'
Na klachten van kijkers was het verboden om de reclamespot voor het parfum van Beyoncé nog voor 19u30 uit te zenden in Groot-Brittannië. De Advertising Standards Authority (ASA) had de video onderzocht en moest besluiten dat hij te provocerend was voor kleine kinderen.

Microsoft XP
Computersystemen zijn doorgaans niet de meest sexy dingen op aarde, maar daar hoopte Microsoft met deze reclamespot verandering in brengen.

Eva Mendes voor Secret Obsession van Calvin Kleins
Deze video maakt reclame voor het parfum 'Secret Obsession' van Calvin Klein. In 2008 werd de spot echter gebannen in de Verenigde Staten en vooral de tepel van Eva Mendes was hierbij de boosdoener. Na 21u werd vanaf dan een bravere versie uitgezonden, maar de onthullende variant bleef beschikbaar op het wereldwijde web.

Axe
Als we de vele reclamespots van het merk mogen geloven vallen vrouwen massaal in zwijm voor de geur van hun producten. De filmpjes van Axe werden al meermaals gebannen omwille van hun sexy inhoud.

Napster
Franky Wedge, een professionele danseres, actrice, model en zangeres uit Londen, speelt de hoofdrol in deze sexy reclamespot van de online muziekdienst Napster. Wie na dit filmpje zin kreeg in meer van deze 'Napster Girl' kan terecht op haar Facebookpagina.



Kylie Minogue voor Agent Provocateur
Dit filmpje mocht niet meer op Britse televisiezenders worden uitgezonden, maar werd wel verkozen tot de meest sexy bioscoopreclame aller tijden. In een enquête die werd opgezet door het Amerikaanse reclamebedrijf Digital Cinema Media werd de video niet alleen uitgeroepen tot meest prikkelende, maar ook tot beste reclamespot aller tijden.

Skittles
Deze video voor onschuldige fruitsnoepjes met een glazuurlaagje werd gebannen wegens te suggestief.

Dita Von Teese voor Renault
De sexy bewegingen van Dita Von Teese mochten in het Verenigd Koninkrijk niet meer overdag worden uitgezonden. De Amerikaanse pin-up trekt in het filmpje namelijk heel verleidelijk haar kousjes en haar beha uit en dat was voor het Britse publiek van het goede te veel.


Ikea 'Tidy Up'
De 'Tidy Up'-campagne van Ikea veroorzaakte een heuse rel in Europa. Deze reclamespot was de meest controversiële en hoewel het filmpje vooral origineel en grappig lijkt, konden de Britse autoriteiten de combinatie van minderjarigen en seksuele activiteiten niet appreciëren.

New Yorker Underwear
In deze reclamespot zien we hoe een oudere man door het sleutelgat van een verleidelijke striptease van zijn jonge echtgenote geniet. Haar sexy bewegingen worden hem uiteindelijk fataal.