De Lijn verkocht 5,6 miljoen sms-tickets
Foto: BELGA

De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn heeft vorig jaar 5,6 miljoen sms-tickets verkocht. Dat zijn er 2,5 miljoen meer dan in 2011, zo meldt De Lijn in een persbericht. Ook het aantal gebruikers stijgt sterk: vorig jaar werden vanop 540.000 unieke gsm-nummers sms-tickets aangevraagd, of de helft meer dan in 2011.

Door het sms-ticket is de verkoop van biljetten bij de chauffeur sinds 2008 met een derde gedaald. ‘Met het sms-ticket willen we onze reizigers een gemakkelijk alternatief bieden voor het biljet bij de chauffeur en zo veel mogelijk oponthoud voorkomen. Elke verkoopshandeling kost immers tijd', zegt Tamara De Bruecker, directeur Marketing & Communicatie.

Vorig jaar hebben de chauffeurs van De Lijn 7,6 miljoen biljetten verkocht, terwijl dat er in 2008 nog 11,6 miljoen waren. Een sms-biljet is tot 28 procent goedkoper dan een biljet bij de chauffeur. Het kost 1,30 euro voor 60 minuten of 2,10 euro voor 120 minuten. Daarbij komen wel nog 0,15 euro telecomkosten voor de aanvraag-sms. Papieren tickets in voorverkoop zijn het goedkoopst.

Je wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld je aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig