VIDEO. Grote namen uit de modewereld in een Disney-versie
Foto: Barney's
Het Amerikaanse luxe warenhuis Barney's springt, net zoals de collega's van Harrods, op de animerende en magische kar in hun campagne voor de aanstormende feestdagen. Terwijl Harrods designers vroeg om iconische Disney-prinsessen als Belle of Assepoester te restylen, liet Barney's grote namen uit de reële modewereld zelf door Disney animeren.

De vijf minuten lange cartoon waarin de modieuze Disneyfiguren worden voorgesteld, maakt deel uit van de 'Electric Holiday'-campagne die de warenhuisketen in haar winkel op Fifth Avenue presenteert. 

In de video ziet u hoe Minnie Mouse in de chaos van de Paris Fashion Week wordt meegesleurd en er geanimeerde versies van Carine Roitfeld, Linda Evangelista, Anna Dello Russo, Sarah Jessica Parker en Lanvin-chef Alber Elbaz tegen het lijf loopt. Verder: Goofy in Balmain, Mickey Mouse in Balenciaga en Daisy in Dolce & Gabbana.

De enige vraag die voorlopig nog op ieders lippen brandt: waar.is.Wintour?

 Trendy Disney

Disney lijkt trouwens een trending topic in de naderende feestdagencampagnes van de luxe warenhuizen. Zo liet Harrods topdesigners als Versace, Roberto Cavalli, Valentino, Oscar de la Renta en Elie Saab de bekende jurken van iconische Disney-prinsessen als  Belle, Ariel of Doornroosje al aanpakken. 

Elie Saab trok Doornroosje een jurk met ruches aan, Marchesa hult Ariel in diepblauwe zijde, Versace trok Assepoester een gouden (surprise!) baljurk met de nodige hoempapa aan en de la Renta hulde Sneeuwwitje in weinig meer dan edelstenen. Magischer en origineler dan rendieren en Jingle Bells, toch?